גאווה ישראלית: מל"ט ישראלי השלים 70,000 שעות טיסה בשמי אפגניסטאן

איתי גדסי 1 Comment on גאווה ישראלית: מל"ט ישראלי השלים 70,000 שעות טיסה בשמי אפגניסטאן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחד מנקודות החזקה של מערכת הביטחון הישראלית, היא העליונות האווירית של חיל האוויר על כל שכנותיה. התעשייה הביטחונית הישראלית משקיעה מיליארדים בפיתוח מערכות הגנה ותקיפה אוויריות, כשחלקם נכמר גם למדינות אחרות המבקשות להצטייד בכלי הנשק המתקדמים.

מל"ט מתוצרת התעשייה האווירית, מציין בימים אלו הישג מרשים, כשהוא משלים לא פחות מ – 70.000 שעות טיסה. מדובר בטיסות מבצעיות באפגניסטן, בתוך פחות מ-7 שנים של פעילות במדינה. בחודש שעבר הודיעו בחיל-האוויר הגרמני על כך שהמל"ט בשירותו רשם 25,000 שעות טיסה מבצעיות באפגניסטן.

המל"ט הרון-1 מיועד לביצוע משימות אסטרטגיות וטקטיות ממושכות, בעל יכולת לטוס בתנאי מזג- אוויר קשים, מסוגל לשאת מספר גדול של מטע"דים בו- זמנית, ולהעביר מידע בזמן אמת לכוחות בשטח ולמקבלי החלטות.

במהלך שנות פעילותו המבצעית באפגניסטן, שירת הרון-1 חברות נוספות בנאט"ו ביניהן צרפת, קנדה ואוסטרליה. "ההרון שימש כ'עיניים בשמיים' עבור החיילים שלנו במזרח התיכון, וביצועיו מציבים את אוסטרליה בחזית הטכנולוגיה האווירית", ציין שר הביטחון האוסטרלי, דיוויד ג'ונסטון, בעת הסגת הכוחות האוסטרלים מאפגניסטן.

משפחת מערכות ההרון, שהשלימו למעלה מ-250,000 שעות טיסה מבצעיות ברחבי העולם. יכולות אלו נשענות על ידע וניסיון של למעלה מ-40 שנה בתכנון ופיתוח של מערכות מל"ט שונות בתעשייה האווירית, אשר צברו למעלה מ-1.35 מיליון שעות טיסה מבצעיות, בשירות למעלה מ-50 לקוחות.

שאול שחר, סמנכ"ל ומנכ"ל חטיבת כלי הטיס הצבאיים בתעשייה האווירית, אמר: "זהו הישג יוצא דופן הממחיש את יכולות מערכות המל"ט של התעשייה האווירית ושל משפחת ההרון בפרט, בביצוע משימות מבצעיות מאתגרות בכל יעד ובכל תוואי שטח. שביעות הרצון ארוכת השנים של לקוחותינו מהווה הוכחה לעוצמת ההרון ומעודדת פיתוח דורות חדשים ומשוכללים של המערכת".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ב7 שנים יש בסך הכול 61320 שעות.
    70000 שעות הם כמעט 8 שנים